ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022
ΓΡΑΦΟΥΝ:
Νικόλαος Ουζούνογλου Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ
Μανώλης Εγγλέζος-Δεληγιαννάκης Δικηγόρος - ερευνητής
Δημήτρης Γ. Κουμπιάς
Πρώην διευθυντής της Ναυτεμπορικής (1992 – 2004)
100 ΧΡΌΝΙΑ
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΕΗ
από τη Μικρασιατική Καταστροφή
Από τον χαμό και την εξόντωση στην αναγέννηση της Ελλάδας ΤΟ 1911 στη Θεσσαλονίκη, στο μυστικό συνέδριο των Νεοτούρκων, εγκρίθηκε το σχέδιο δημιουργίας ενός νέου τουρκικού κράτους, το οποίο θα στηριζόταν στους πυλώνες: ένα κράτος, ένα έθνος, μία γλώσσα, μία θρησκεία. Προφανώς, στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου έπρεπε να εξουδετερωθεί οποιοδήποτε εμπόδιο. Οι Έλληνες της Μικράς Ασίας, φορείς υψηλού πολιτισμού, ισχυροί οικονομικοί παράγοντες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, «αφομοιούντες παρά αφομοιούμενοι», κατά τον στρατηγό Δ. Καθενιώτη, βρέθηκαν ευθύς εξαρχής στο στόχαστρο. Μέσω των «ταγμάτων εργασίας», ανα-
γκαστικών μετακινήσεων, απαγχονισμών, εξοντώνονται συστηματικά τα έτη 1914-1922 εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες, ενώ οι άτακτοι συμμορίτες, τσέτες, οι οποίοι εργάζονται υπό την καθοδήγηση του κράτους με αντάλλαγμα το πλιάτσικο των χριστιανικών περιουσιών, επιδίδονται σε μια πρωτοφανούς αγριότητας σφαγή του ελληνικού στοιχείου στη Μικρά Ασία. Όσοι καταφέρνουν να επιβιώσουν της Γενοκτονίας αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τους νεκρούς τους και ιερά χώματα ποτισμένα με αίμα και ιδρώτα προγόνων που οι ένδοξες διαδρομές τους χάνονται 3.000 χρόνια πίσω… Στην Πατρίδα της Πα-
τρίδας, όπως έλεγαν οι Πόντιοι με αγάπη και δέος την Ελλάδα, ξεκινάει για τους πρόσφυγες ένας νέος Γολγοθάς. Το χρονικό αυτού του χαμού θα παρακολουθήσουμε στις επόμενες σελίδες. Θα το δούμε να προσεγγίζεται από ιστορικής, πολιτικής, οικονομικής, κοινωνικής και νομικής απόψεως, αλλά και ως εξιστόρηση από ανθρώπους που έζησαν τα γεγονότα, κατέγραψαν τις εμπειρίες τους και αποτελούν αδιάψευστους μάρτυρες της Γενοκτονίας που διαπράχθηκε κατά των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το τουρκικό κράτος, και η μνήμη της τιμάται στις 14 Σεπτεμβρίου κάθε έτος