Pokud ale faktura s DIČem provozovny, pak je to pro tuto provozovnu, pokud není prokázán opak.
Však nepovažuje se za provozovnu pro zajištění dodání zboží nebo poskytnutí služby v příslušném státě, pokud tyto zdroje nepoužívá pro tato plnění. Přitom na to nemá vliv využití těchto zdrojů jen pro správní podporu (fakturace, účetnictví, vymáhání pohledávek).
což jí umožňuje dodání zboží nebo poskytnutí služby, jehož se účastní.
Jakákoliv provozovna jiná než sídlo ekonomické činnost. Musí se vyznačovat dostatečnou úrovní stálosti a vhodnou strukturou zdrojů: –– lidských –– technických
•• Prováděcí nařízení rady EU č. 282/2011 – čl. 11, č. 53 (PNREU):
jehož prostřednictvím uskutečňuje osoba povinná k dani své ekonomické činnosti
které má stálé vybavení –– personální –– materiální
•• Provozovna je místo (§ 4/1/k):
Provozovna
DPH 2012 – zákon s přehledy
98
Ukázka elektronické knihy, UID: KOS182796
Obchodní majetek = souhrn majetkových hodnot, který slouží nebo je určen osobě povinné k dani k uskutečňování ekonomických činností (§ 4/3/c)
1. hmotný majetek, který plátce v rámci svých ekonomických činností: •• vyrobil •• postavil •• jinak vytvořil 2. technické zhodnocení je samostatným DM
•• DM vytvořený vlastní činností (§ 4/3/e):
•• DM obchodní majetek (§ 4/3/d): 1. hmotný majetek dle ZDP (§ 26 až § 32) 2. odpisovaný nehmotný dle ZDP (§ 32a) 3. pozemek dle ZÚ (§ 28/1, vyhláška č.500/2002 Sb. § 7/1) 4. technické zhodnocení dle ZDP (§ 33, § 32a/6)
Dlouhodobý majetek (§ 4/3)
Přehledy
99
Ukázka elektronické knihy, UID: KOS182796
Hodnota pořízeného majetku vymezeného v § 4 odst. 3 písm. d) a e)
Tj. na řádku 47 jsou vždy u majetku s odpočtem hodnoty z některých jiných řádků buď ve stejném nebo v pozdějším zdaňovacím období.
•• Mohou nastat tyto případy: –– je pořízen a hned uveden do užívání, tj. zároveň je na řádcích 40 až 44 a 47 –– dříve byl na řádcích 40 až 44 (většinou postupné pořízení – účetně např. 042/321) a nyní jen vykázat celkovou hodnotu tohoto majetku na ř. 47 –– pokud je pořízen majetek bez odpočtu, pak je vykázán pouze a jen na řádku 47.
•• Daň jen v případě, pokud byl pořízen s daní a byl nárok na odpočet.
•• Uvádí se zde hodnoty majetku až ve zdaň. období, kdy je uveden do užívání.
•• Vykazuje se zde majetek včetně dokončeného technického zhodnocení: –– pořízený (§ 4/3/d) –– vytvořený vlastní činností (§ 4/3/e)
Jedná se o řádek 47:
Vykázání pořízení DM v daňovém přiznání
DPH 2012 – zákon s přehledy
100
Ukázka elektronické knihy, UID: KOS182796