Het weekblad voor de gemeente Hattem
4e jaargang, nr. 7, 22 februari 2023
Bakkerijmuseum wederom leukste uitje van Gelderland HATTEM - De winnaars van de ANWB-verkiezing ‘Leukste uitje van Nederland’ 2023 zijn bekend. Het Nederlands Bakkerijmuseum heeft voor de vijfde keer op rij goud gewonnen en is wederom verkozen tot leukste uitje van Gelderland. Vertegenwoordigers van het museum Franc Weijkamp, Fred Voskuil, Giny Garst en Martijn Rodenburg namen vol trots de award in ontvangst tijdens een grote landelijke manifestatie. De ANWB organiseerde de verkiezing van het Leukste uitje van Nederland voor de 13e keer. De genomineerde uitjes worden beoordeeld op diverse criteria zoals klantvriendelijkheid, prijs/ kwaliteit verhouding, sfeer en aanbod. Op al deze punten behaalde het Bakkerijmuseum mooie scores. De blijdschap was bij de medewerkers dan ook groot toen na een zenuwslopende finale bekend werd dat de gouden award ook voor 2023 mee naar Hattem genomen kon worden. Voor het eerst, na drie Coronajaren, vond de prijsuitreiking weer plaats tijdens een grote landelijke bijeenkomst in Nijkerk. Bijna 100.000 stemmen zijn er uitgebracht op de genomineerde uitjes, zowel op landelijk niveau als per provincie. “Dat het Hattemse museum deze prijs voor de vijfde keer wint is
zie pagina 6 en 7
JOIN OUR
TEAM..! SOLLICITEER VIA :
INFO@WHAIR.NL
Kruisstraat 18 Werkerlaan 93
- Hattem - Tel: 038-4447600 - Zwolle - Tel: 038-4237773
CV-ketel
onderhouden? uniek te noemen”, legt Fred Voskuil van het Bakkerijmuseum uit. De concurrentie binnen de provincie Gelderland is met honderden genomineerde uitjes groot. Daarbij zitten ook de grote musea, attractieparken en dierentuinen die allemaal beschikken over een eigen marketingteam. Na de
beslommeringen rondom het coronavirus is de winst een belangrijke opsteker voor directeur Fred en zijn enthousiaste team. De medewerkers van het museum willen iedereen die gestemd heeft hartelijk bedanken. “Dank voor alle mooie woorden in het juryrapport maar vooral dank aan alle
medewerkers van het Nederlands Bakkerijmuseum voor hun trouw en enorme inzet”. GaiaZOO is de landelijke winnaar en mag zich heel 2023 het allerleukste uitje van Nederland noemen, gekozen door het Nederlandse publiek.
Kleurrijke carnavalsoptocht Sint Andreasschool HATTEM - Vrijdagochtend was het even volop carnaval in en rond de Hattemer binnenstad. Onder de vrolijke klanken van carnavalsmuziek trok een stoet bont verklede leerlingen, leerkrachten en ouders van de Sint Andreasschool al hossend door de straten.
installatie l inregelen service en onderhoud
T (038) 444 89 99
www.zwanepolbv.nl
PRIKLAPPEN mager stoofvlees 500 gram ..........
7.95
500 gram ..........
4.95
JAPANSE SUDDERLAP
GEHAKTSCHNITZELS 5 HALEN EN MAAR 4 BETALEN HELE GRILLWORST
Naast het enthousiaste publiek langs de route werden ook de bewoners van de Bongerd en de Hof van Blom getrakteerd op dit feestelijke schouwspel. Aangekomen op de Markt werd de polonaise ingezet waarna er een tussenstop werd gemaakt bij de residentie van carnavalsvereniging De Kladdegatters, die ook met een delegatie deelnamen aan de optocht. De ochtend werd op school feestelijk afgesloten.
DE LEKKERSTE kaas of naturel per stuk ...........
4.95
Alaaf! Carnaval op De Vlonder HATTEM – Op basisschool De Vlonder kon eindelijk weer carnaval worden gevierd.
gemeentenieuws
In de ochtend is er in alle groepen verteld waarom er carnaval gevierd wordt. Daarna begon het
echte feest. De hoogheden en adjudanten van CV De Kladdegatters kwamen op school om het carnaval mee te vieren. Iedere groep had een lied met bijbehorend dansje voorbereid en deze werd op het podium gezongen. Ook had ieder groep een klasgenoot gekozen die het origineelst
verkleed was. De adjudanten hebben uiteindelijk de schoolwinnaar gekozen en alle groepswinnaars in het zonnetje gezet met een medaille. Daarna was het tijd voor de polonaise. Als afsluiter kregen de kinderen een patatje gesponsord door De Kruusing.